Please, body positivity

listopadu 11, 2016 Lenka Bořecká 9 Comments


Dneska zabrousím do trochu jiného tématu než je kosmetika, filmy a další srandy kolem. Nicméně toto téma je mi velmi blízké a vlastně už od malička se s tím potýkám. A nebude to dneska ani žádná sranda, tak jestli nemáte náladu na vážný téma, tak si čtení nechte ne později, až třeba náladu mít budete. :- ) Tak o čem to teda dneska bude?! Lenko zas napínáš! :-D (Já vím). OK. Dnešní článek bude o sebepřijetí, o body positive přístupu a taky trošku o tlouštíkách a tlouštičkách. :-D

Víte, už od malička jsem taková oplácaná, moje babička by řekla fest ženská. No je to tak, jsem prostě taková robustnější. Ani nevíte nebo možná víte, že vyrůstat s takovým trochu tlusťoučkým bříškem není žádná sranda. Nejen že se vám děti posmívají, ale hlavně to nejvíc řeší rodiče, kde sakra v té stravě a pohybu udělali chybu. :-D

Nebudu lhát, jídlo mám ráda od malička, čokoládičky a další prasárničky mají rádi téměř všechny děti. K pohybu jsem taky neměla daleko, stále jsem lítala někde venku, pravidelně jsme jezdili na cyklovýlety, chodila jsem do mažoretek a pak jsem docela hodně let tancovala. No ale tloušťka mě neopouštěla mrcha, i když jsem chodila k výživové poradkyni a hýbala se.

Tento článek nemá být o sebelítosti a ani po vás nechci rady typu, co a jak jsem dělala špatně, jak správně jíst, které cvičení vyzkoušet, atd. Víte proč, protože se mám ráda. Není to sice konstantní stav, ale pracuju na tom. Myslím si, že si zasloužím se mít ráda a cítit se krásná, i když mám pár kilo navíc. Na a co?! To o mě nevypovídá naprosto nic. Jediný co pro sebe chci je to, se cítit zdravá, šťastná a spokojená, a toho nedosáhnu tím, že budu nenávidět svoje špíčky a kila navíc. Nenávist vůči nám samotným není v pořádku, je to něco, co v nás vyvolalo okolí, výchova, rodiče, vrstevníci, televize, media.

Myslíte, že se můžou mít rádi jenom štíhlý a "krásní" lidi?! To je opravdu hovadina. Každý si zaslouží se mít rád, ať už je tenký, baculatý, vysoký, malý... Celkově potřebujeme více respektu sami vůči sobě, ale také k druhým lidem. Co to má za význam soudit ostatní lidi, za to jak vypadají? To se nás přece netýká! To není naše starost a nemáme absolutně žádný právo někoho soudit, za to jak vypadá. 


Naopak bysme měli pořádně všichni otevřít oči a uvědomit si, že neexistuje žádný prototyp krásy. Krása se naopak skrývá v té rozmanitosti, v malým i ve velkým zadku, ve špíčkách i v plochým bříšku, ve velkých ale i v malých prsách... Všichni máme něco, co na sobě nemáme rádi, to je normální. Ale zas naopak máme každý něco, co se nám na sobě líbí, a v tom je ta krása. 

STOP HATING, START LOVING!

Vaše Lenka z Awakened Dreamer

PS.: V článku najdete moje oblíbené inspirativní fotky s plus size světové scény. Budete-li mít zájem napíšu článek o mých oblíbených plus size blogerkách. :-)

You Might Also Like

9 komentářů:

  1. Moc hezký článek. Je dobře, že se máš ráda taková jaká si. Někdy je nadváha souhra mnoha různých skutečností a poprat se s ní je docela záhul. Slyšet dalších milion rad jak a co a proč...to člověka nebaví :-)
    Zvu tě na můj blog, který se jmenuje O všem? Ovšem!
    Www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pozvání na blog, moc ráda si počtu! Ano, taky si myslím, že nadváha je souhra mnoha náhod a hlavně je to o tom jak se člověk dokáže vyrovnat s různýma skutečnostma životníma. ?) Já jsem třeba hodně přibrala po tom, co jsem začala brat antidepresiva a strašně jsem se za to neměla ráda. Ale potom jsem došla na to, že to není ta sprvná cesta. :-D

      Vymazat
  2. veľmi pekný článok, ja neodsudzujem hlavne pribratejších ľudí lebo viem že za to nemôžu vo väčšine prípadov, ja mám zase opačný problém že nepriberám - môžem zjesť čokoľvek a nič sa nestane na jednaj strane je to aj dobre ale na druhej strane mi niektorí ľudia hovoria aby som začala a podobne ;) a popri tom mám celkom dobrú postavu podľa mna som spokojná ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Mne sa celkovo takéto myslenie páči! Presne, ako píšeš - niektorí za to nemôžu a v tomto prípade nie sú na mieste žiadne posmešky a pod. A ak si za to aj niektorí môžu, to už je ich vec, ich lifestyle alebo akoby som to povedala. Pokiaľ sú so sebou spokojní, prečo by sme sa im do toho mali kafrať my? :) Každý človek by sa mal starať predovšetkým o seba a o to, kedy sa cíti spokojný predovšetkým sám so sebou a kedy sa vo svojom tele cíti dobre, pekne a spokojne :) ʕ•́ᴥ•̀ʔっ

    * Happiness Boutique Statement Earrings *

    OdpovědětVymazat
  4. Naprosto s tebou souhlasím, navíc krása (společně s postavou) jsou věci pomíjivé, ale dobrej člověk dobrým člověkem zůstává... :-)
    Simča (wecreateyoutoo)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvelý článok! Krása má rôzne podoby a hoci momentálne vládne trend vychrtlín, mne sa nepáčia. Podľa mňa môžeme byť krásne všetky, len sa tak musíme cítiť, musíme sa mať radi také, aké sme a páčiť sa samé sebe :!

    SlavikStories
    Čítanie je sexy

    OdpovědětVymazat
  6. Konečně holka, která je v pohodě taková jaká je �� Moc hezké čtení��
    Kdyby jsi chtěla navštívit můj blog: ontheroads.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  7. řeknu to upřímně, toto všechno je hezké, ale nemyslím si, že mít nadváhu je v pořádku, aby nedošlo k mýlce já s ní taky bojuji a bojuji proto, že mám ráda své tělo a jsem vděčná, že jsem zdravá a jako zdravotní sestra vím jaké komplikace může obezita zapříčinit, zkrátka si myslím, že sebeláska je se o sebe hezky starat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda za upřímnost. Děkuji! Ale to přijmout jak momentálně vypadám nevylučuje zdravý životní styl. Určitě souhlasím s tím, že je potřeba se o sebe pěkně starat, ale to neznamená, že když jsem tlustá, že to nedělám nebo to nechci dělat. Víš jak to myslím? Vůbec to neznamená, že když si řeknu hele jsem tlustá,tak se budu cpát samýma tučnýma hnusama a nebudu cvičit a na všechno rezignuju. O tom to není, chtěla jsem tím říct, že je důležité se mít rád takový jaký člověk je a dělat pro sebe maximum právě z úcty sami k sobě.

      Vymazat